Khamis, 19 Ogos 2010

1st time mengandung till 4 month

khas untuk my baby...
ibu,mama,umi..mana satu ye nak panggil diri ini?..

Anak sulungku,kini empat bulan sudah mengandungkan mu..tak sabar rasanya nak lihat wajah baby lahir..macammana lah rupe baby ummi??..

Hasil kasih sayang dengan izin ALLAH ummi disahkan mengandung, klinik pertama tak nmpak apa 2 lagi dr klinik sariah nilai kata mungkin ada mungkin tidak..ummi sedih..sedangkan pregnancy test da ada 2 garisan maknanya hamil..

Kali kedua ummi cek doktor diklinik an-nur alhamdulillah doktor kata sudah enam minggu.Alhamdulillah.Doktor bagi ummi ubat,pil asid folic elok untuk pembesaran baby,pil calsium ummi kena makan sebab selalu kena cramp bahagian betis dan vitamin b compleks pon elok untuk ummi dan baby..selalunya ummi tak suke makan ubat,demam pon tak sanggup makan ubat..tapi demi kasih sayang ummi pada baby, ummi telan juga pil-pil itu setiap hari.

Setiap bulan ummi cek di klinik annur shah alam.Kali pertama ummi dapat lihat baby,ketika kandungan 3 bulan..ketika scan,baby dah ade sifat,tangan kaki asyik bergerak2,ummi dan walid tersenyum gembira,ummi lihat walid rupa walid ceria,suka sunnguh walid sampai ketawa ketawa,aktif sungguh baby dalam perut ummi..ummi rasa sangat-sangat tak sabar tunggu baby lahir...semoga ALLAH pelihara anakku sentiasa,amin.

Bila ummi balik dari klinik walid cakap hilang rasa penat walid tenggok baby bergerak aktif dalam perut ummi.Ummi pon sangat-sangat suka hingga tunjuk gambar baby pada jaddun(atuk) dan jaddah(nenek) di shah alam.ummi nak bagitahu baby semua orang sayang baby,jaddah siap masak makanan sedap sedap untuk ummi.Ummi terharu sedap betul jaddah masak "ketam masak lemak".Walid pun sayang ummi walid tak bagi ummi wat keje,walid selalu suruh ummi rehat sambil belai perut ummi. :)

Bulan ke4 ummi tak sempat pergi temujanji dengan doktor pada 13 hb 8..ummi datang 16hb 8 tapi terlewat klinik sudah tutup.Insya Allah ummi akan datang ke klinik ahad ini,demi baby tersayang ummi akan kena inject pada kandungan bulan ke4 ini..ummi takut sebenarnya..hehe..

Dari ummi untuk baby..
ciuman sayang dari ummi...muah...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ummi... :)

ummi syg walid berkata...

ni baby kecil ke baby besar? ala ni walid kan ummi tahu la..ummi nampak huhu..